قديم 28-08-2019, 04:30 AM   #9716
الله(وسسسوم)معي
عـضو أسـاسـي
عالمة المستقبل

الصورة الرمزية الله(وسسسوم)معي
الله(وسسسوم)معي غير متواجد حالياً

الدولهـ
Saudi Arabia
 الجنس ~
Female

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة موسشكا مشاهدة المشاركة
من فترة طويلة ما كانت تجينى البانك اتاك الخوف موجود والوسواس من المرض بس نوبات الفزع كانت نادرة بقى لى اكثر مم اسبوع زايدة جدا خاصة فترة الصبح لحد العصر احس هموت حد يعرف تفسير لهجومها الشديد فجاة عليه قولوا لى اعمل اية بحاول اتماسك عشان جوزى والولاد ما يلاحظوا بس واضح جدا انى مش طبيعية انا ماشية على سيبرالكس 10 ملى جرام زودت الجرعة نص قرص بقى لى يومين يا رب تخف شوية
عزيزتي موسشكا
لاتشيلي هم بإذن الله رح تحسب براحة واطمئنان ثقي بالله وٳن مع العسر يسرا
انا قبل كم سنه تعرضت لنوبة هلع قوية رحت ع أثرها المستشفى من الخوف طبعا وطلع الحمدلله مابيني شي بالطبع وبعدها رجعت البيت ونمت بهدوء يارب لك الحمد واليوم الثاني جت النوبة بس ع اخف لأن عقلي مازال متأثر بها ولكن سيطرت ع نفسي وأخذت الاندرال لمدة يومين وبعدها ماعدت استخدمه حتى لما صارت مرة النوبة حاولت قد ما اقدر -مع الاستعانة بالله اول واخيرا -اني اسيطر عليها والحين قبل يومين جتني نوبة الهلع رغم اني ماكنت متوترة اوقلقة واستمرت تقريبا تلات اربع دقايق وأقل ممكن وكمان حاولت اهدي نفسي بنفسي مع الاستعانة بالله والحمدلله يارب وقلت بنفسي غريبة اش اللي يخلي النوبة تجيني وفكرت قلت ممكن أفكار العقل الباطن مازالت متأثرة بالمخاوف وممكن عشان قرب موعد الدورة الشهرية وفعلا الدورة الشهرية جت بعدها بيومين والدورة تسبب نوبات هلع لدى البعض
اللي استنتجته انه الهلع أفكار وأحاسيس تترجم إلى مشاعر يعني بمقدورنا أن نتجاهله مهما كانت شدته بالنهاية هي مشاعر فقط نسأل الله أن يعيننا للتخلص منها للأبد
رددي (ٳن معي ربي سيهدين)
(ٲليس الله بكاف عبده)

لك تحياتي