المسلم أخو المسلم لا يظلمه ولا يسلمه، من كان في حاجة أخيه كان الله في حاجته، ومن فرج عن مسلم كربة فرج الله عنه بها كربة من كرب يوم القيامة، ومن ستر مسلماً ستره الله يوم القيامة.

العودة   نفساني > ملتقيات التجارب الشخصية والأبحاث > ملتقى أصحاب الوسواس

ملتقى أصحاب الوسواس ملتقى جميع الأعضاء الذين يعانون من الوسواس بجميع انواعه وقصتهم مع المرض .

قديم 14-02-2013, 10:10 PM   #16
احمد عصام
عضو فعال

الصورة الرمزية احمد عصام
احمد عصام غير متواجد حالياً

والله مش عارف اصل الوجع شديد ! دا عادي ولا ايه ؟ وكل شوية وجع في منطقة مختلفة انا من كام يوم سمعت عن ان وجع الفك الاسفل والرقبة من اعراض القلب فجاني وجع شديد جدا في الفك الاسفل والرقبة ! والله زهقت ! مع ان الدكتور قال مافي شي انا عارف اني تعبتك معي بس والله الواحد بيحس بجد باعراض القلب !

قديم 15-02-2013, 12:51 AM   #17
ملكة الموسوسين
عضو نشط

الصورة الرمزية ملكة الموسوسين
ملكة الموسوسين غير متواجد حالياً

الدولهـ
Saudi Arabia
 الجنس ~
Female

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد عصام مشاهدة المشاركة
والله مش عارف اصل الوجع شديد ! دا عادي ولا ايه ؟ وكل شوية وجع في منطقة مختلفة انا من كام يوم سمعت عن ان وجع الفك الاسفل والرقبة من اعراض القلب فجاني وجع شديد جدا في الفك الاسفل والرقبة ! والله زهقت ! مع ان الدكتور قال مافي شي انا عارف اني تعبتك معي بس والله الواحد بيحس بجد باعراض القلب !
مافيش تعب ولاحاجة .. انت مثل اخوي الصغير .. مستعدة اسمعك لحتى ماتزهق مني
وانا كما كان بيجني وجع في الذراع وكنت بحسبه قلب
هي المشكلة ان اي اعرض بسيط ( لاعلاقة له بالفكرة الوسواسية ) على طول بتتفسر انها مشكلة في القلب !! لانك قريتها بمكانا ما انها ضمن الاعراض فهيئ لك عقلك انك مريض بالقلب فعلاً !!
ارجوك توقف كليا عن قرأت اعراض الامراض الاخرى لانك اليوم " قلب " بكرا " كلى " او سرطان او سكري وغيرو
عارف الست الي عايزه تخلف وهي مش بتخلف بس نفسها بحتت عيل تشيلوه وتضمو وتديلو حنانها .. دي من كتر ماهي نفسها بولد بتجيها حالة الحمل الكاذب وبطنها بيبقى عامل زي الكورة
الوهم بيعمل عمايل وبيقنعك بحاجة مش موجودة ..( لما تقول لعقلك انا مريض بالقلب حيقوم عقلك ويرسل آشارات باعراض القلب الي قريتها )

قديم 15-02-2013, 01:45 AM   #18
احمد عصام
عضو فعال

الصورة الرمزية احمد عصام
احمد عصام غير متواجد حالياً

شكرا اختي والله مش عارف اشكرك ازاي :) انا صح من ونا صغير وانا موسوس بالمرض لاني ابي مريض بالسكر من زمان بسبب السن وامي اصيبت بالسكر منذ سنة وطعا شوفت اعراضها وتعبها منه فبعدها بشهرين جاتني الاعراض مطابقة بالظبط يعني هي هي ! بس طلع شوية تهيؤات وعايز اقولك امي زهقت مني جدا لانها بتقولي انت موسوس وانا عارف ! بس بردو بقول في نفسي طب ماروح احسن للدكتور ! حتي الدكتور النهاردة قولتلوا عالاعراض ضحك عليا وقالي انت واهم نفسك جدا قالي امراض القلب في سنك ضئيلىة جدا وبتبقي ياما وراثة ياما منذ الولادة وانا من كام يوم قريت عن وجع الفك السفلي علي طول جاني وجع الفك وانه من اعراض القلب ! ...... المشكلة اني عارف ومتأكد انه وسواس بس للاسف مأثر عليا جدا ........ بارك الله فيك ويارب يناولك اللي في بالك :)