المسلم أخو المسلم لا يظلمه ولا يسلمه، من كان في حاجة أخيه كان الله في حاجته، ومن فرج عن مسلم كربة فرج الله عنه بها كربة من كرب يوم القيامة، ومن ستر مسلماً ستره الله يوم القيامة.

العودة   نفساني > ملتقيات التجارب الشخصية والأبحاث > ملتقى التجارب الشخصية للحالات الأخرى

ملتقى التجارب الشخصية للحالات الأخرى في حياة كل منا لحظات ومواقف تنقله إما إلى الأحسن و إما إلى الأسوأ، شارك معنا بنقاط التحول في حياتك فقد تكون نقاط تحول للأخرين

انا عايزه حل انا زهقت

السلام عليكم ورحمه الله انا عارفه دي اول مشاركه ليا في المنتدي و بدأها بمشكله بس انا بجد زهقت من نفسي و نفسي حد يحللي مشكلتي مع نفسي مشكلتي ملازماني

قديم 27-08-2007, 09:36 PM   #1
hah_kilopatra
عضو جديد

الصورة الرمزية hah_kilopatra
hah_kilopatra غير متواجد حالياً

انا عايزه حل انا زهقت

السلام عليكم ورحمه الله
انا عارفه دي اول مشاركه ليا في المنتدي و بدأها بمشكله بس انا بجد زهقت من نفسي و نفسي حد يحللي مشكلتي مع نفسي مشكلتي ملازماني من يوم ما تولدت هي ان انا وزني زياده كانت و مازالت مشكلتي حاسه اني بامشي في دائره وبرجع تاني لنفس النقطه بقالي 18 سنه بعمل رجيمات انا عمري 28 سنه ووزني 115 كتيير صح انا متجوزه و عندي بنوته واحده بس انا بجد مش عارفه اعمل ايه في نفسي انا باكل حتي و انا شبعانه باكل و انا زعلانه و انا فارحانه باكل علشان اسلي وقتي باكل في كل وقت معرفش اعد من غير ما اكون باكل الاكل الحاجه الوحيده الي بتحسسني اني سعيده ايوه انا بحب الاكل اما نيجي نخرج نتفسح مرتبطه الفسحه بالاكل انا دلوقتي عامله رجيم قاسي جدا مش باكل غير تمر و لبن يعني ناويه اعمله لمده شهر بيقولو انه بيخسس 30 كيلو وماخدش الخطوه دي الالما حست ان زواجي في خطر لاني انا كده مش عاجبه زوجي ولا اهله و دايما بسمع سخريه الناس عليا انا حالتي النفسيه مدمره و عارفه اني هخس علي الرجيم ال انا عملاه دلوقتي لو كملته للاخر بس عارفه اني اول ما هسيب الدايت هرجع كل الي نزلته لان بقالي 18 سنه بيحصلي الموضوع ده و انا عارفه الموضوع ده مرتبط بحالتي النفسيه و اني عندي وقت فراغ كتييييييييييير ارجوكم ساعدوني
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
المصدر: نفساني

قديم 27-08-2007, 09:48 PM   #2
hah_kilopatra
عضو جديد

انا تسيت اقول اني خريجه هندسه و مفيش شغل

قديم 28-08-2007, 08:01 AM   #3
rollan
عضو

الصورة الرمزية rollan
rollan غير متواجد حالياً

الصلاة والسلام على أشرف الأنبياء والمرسلين سيدنا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين
حبيبتي كليوبتر ا انا حابه احكيلك شي انت فكري تفكير ايجابي عشات تخسي يعني لازم اتقولي انو انا بحب زوجي اكتر من الاكل وانك لازم ترضي لانو هاي من حقوقه بس انت بتفكري غلط يعني رجيم بهاي الطريقه غلط لانو حتخسي بس بطريقه تزبط جسمك وتخر بشرتك ودمك انا كنت تخينه يعني مش قوي بس روحت لدكتور وعملي رجيم وفتامينات ونزلت بطيء عشان الى بنزل بطيئ ما بتخن بسرعه اما رجيم من رأسك ما انصح بيه يعني رياضه ونظام اكل (تلات وجبات الرئسية نباتي ولحم ضاني ) حتخسي لازم الارادة وانا بعمل شي حلو انو بس احس حالي عم بأكل وبزيد وزني بروح بتفرج على عارضات الازياء في بتراجع عن الاكل واهم حاجه الرياضه لانو نفسيا وجسميا مفيده وبتعطينا ثقه بنفسينا وشكر

قديم 28-08-2007, 09:35 AM   #4
محتـ أحبك ـار
عضو جديد

الصورة الرمزية محتـ أحبك ـار
محتـ أحبك ـار غير متواجد حالياً

السلام عليكم

أختي ليش ماتعملي عملية تحوير للمعده

مثل الممثل السعودي فهد الحيان
والعملية هذي يعملوها في لبنان وفي السعودية

بس ماأدري إذا في مصر ولا لا

ومع العملية هذي ماراح تقدري تأكلي ألا بحد معين

وأي شي زيادة ماراح تتقبله المعده وراح تستفرغيه على طول ...

قديم 28-08-2007, 09:45 AM   #5
هاجرالقصيم
عضو جديد

الصورة الرمزية هاجرالقصيم
هاجرالقصيم غير متواجد حالياً

لسلام عليكم

غاليتي انا مثلك منوانا صغيره وانا سممينه وقصيره صدقيني كنت مثلك

اعاني حاله احباط ابداء مع زميلاتي بالرجيم والرياضه هم يخسو انا ابقى زي ما انا لاني

ضعيفه امام الاكل وكلمة رجيم تسبب لي ازمه نفسيه

فشلت وفشلت وفشلت وفشلت

اهملت نفسي وعشت كا البهيمه اكل وانام لاني حسيت انو مافي فايده

لكن الحمد للله كاني كنت في غيبوبه وصحيت

وبدائت من 3 سنوات وخسيت 42 كيلو

مشي ثم نادي لمدة 9 شهور عند مدربه ررررائعه

ثم الان لي سنه ونصف مشي فقط وفي رمضان بس ادخل نادي
حتى لو اكل احرق غير رمضان مشي يوم ورى يم مشي سريع لمدةساعه مع تغير كامل لنظام الاكل

أتى الحقي نفسك تمتعي بشبابك وبالجسد الجميل لاتلجئ للراحه الا اذا يئست جدا جد لان الجراحه مو شي سهل

تحياتي لك

قديم 28-08-2007, 10:21 PM   #6
hah_kilopatra
عضو جديد

أنا متشكره اوي علي تعاطفكم معايا و اهتمامكم بالرد عليا بس انا المشكله اني بحب الاكل ايوه اكيد بحب زوجي اكتر و عارفه اني مش عجباه و انا كده و حياتنا مهدده بالانهيار بس انا ساعه مابلاقي اكل بحبه بحس اني في غيبوبه مش بفوق قبل ما كون معدتي اتملت وافضل ابكي و اندم واحزن علي حالي انا حاسه اني مدمنه مش لاقيا حل لنفسي

قديم 29-08-2007, 04:03 AM   #7
artest
عضو جديد

الصورة الرمزية artest
artest غير متواجد حالياً

اختي انصحك بحبوب فرنسيه طبيعيه حبه او حبتين قبل الاكل مع كميه كبيره من الماء
وبعدين وجبه صحيه سعراتها خفيفه مثلا سلطه كثير وزبادي خالي الدسم وخبز نخاله بر بأي كميه وعلى فكره التمر كثرته تسبب السمنه لانه مصدر سكريات عالي جدا واستخدمي لبن منزوع او قليل الدسم طبعا الفاكهه برتقال وتفاح بشكل بسيط
اسم الكبسولات copaline
كوبالين
اذا مانفعت معك امع اني اوصيك بها لانها طبيعيه
استخدمي الرودكتيل بإشراف الطبيب الرودكتيل مانع شهيه لاكن سلبيته يسبب التعرق وزياده ضربات القلب لاكن يمنع الشهيه ومااتوقع انه مضر اسألي الطبيب او الصيدلي ابدأي بالكوبالين وانتظمي عليه مع الحميه وانشغلي بالدعاء والاذكار والالعاب في المنتديات وفي الكمبيوتر وفي الانترنت وفي البنوته الله يحرسها لك وانشغلي مع زوجك ومع ادوات الجمال ومع التلفزيون اذا جعتي كلي سلطه كثير اشربي مياه كثير استعملي سكر اسمر او سكر تروبيكانا سلم او سويتس منخفض السعرات
اتمنى لك التوفيق من كل قلبي

قديم 29-08-2007, 08:27 AM   #8
هاجرالقصيم
عضو جديد

الصورة الرمزية هاجرالقصيم
هاجرالقصيم غير متواجد حالياً

الريديكال له اعراض جانبيه فضيعه الصداع الارق واحيانا فقدان لذاكره مؤقت ابتعدي عنه

اذا ولابد شيتوكال بعد استشارة طبيب طبعا

قديم 29-08-2007, 03:58 PM   #9
hah_kilopatra
عضو جديد

ربنا يجزيكم خير علي مساندتكم ليا بس المشكله اني حاسه بضغط نفسي عليا زوجي كل يوم يسالني خسيت اد ايه و لما بطلع علي الميزان و لاقي نفسي مانزلتش حاجه باحبط اوي عليشان كده انا مجبره اني اتبع حميات شديده تنزلني عدد كبير من الكيلوجرامات في وقت قليل فمتبعه حميه التمر و اللبن و كتير اتبعوها و خسوا عليها نفسي اكون منهم و انا فكره في عمليه تحوير المعده بعد ماشوفت ديانا كرازون خست عليها اد ايه بس خايفه تكون تكلفتها عليا حد يعرف تكالفها اد ايه

قديم 29-08-2007, 08:22 PM   #10
الدرة الغالية
عضو فعال

الصورة الرمزية الدرة الغالية
الدرة الغالية غير متواجد حالياً

عزيزتي..
انصحج بزيارة دكتور تغذية..بس يكون دكتور فاهم وعنده خبرة ويعرف يتصرف..
وبعدين الرجيم اللي انت فيه ابتعدي عنه..لأنه خطر على صحتج..وماانصحج باستخدام اية حبوب او اجراء عمليات جراحية فجميعها خطره..
فعليك فقط بزيارة دكتور تغذية..ويجب ان يكون لديك ارادة واصرار للوصول الى الوزن المثالي..
واتمنى لك كل التوفيق..
اختج:الدرة الغالية..

قديم 03-09-2007, 09:52 AM   #11
artest
عضو جديد

الصورة الرمزية artest
artest غير متواجد حالياً

اختي كليو بترا السلام عليكم

انا نسخت لك موضوع عن حبوب الريجيم من منتدى الفراشه النسائي لأحد العضوات تصف دواء ممتاز ليس له مضاعفات واتمنى ان تستفيدي واتركك مع الموضوع

كتب بواسطه متفائله:

كل الحقائق والتجارب عن حبوب التخسيس زينيكال شيتوكال ريدكتيل واخير فايتوشيب
هلا بكل اللي لفوا ...
كل عام وانتو بألف خير طبعا اكيد خبصتوا كثير وزدتوا من السمبوسة والكنافة والمقلي والمحمر والمشمر وتعرفوا الجمعات تحلى وتزيد معاها الاكل والتفنن (اقول اختصري وقصري وجيبي من الاخر )
المهم يابنات اختكم في الله تعاني خلال السنوات الماضية من تراكم الشحوم واللحوم شيئا فشيئا على اجزاء جسدها مركزة في منطقة مادون الخصر( ياواد يامثقف)
ماخليت ريجيم في الدنيا ماجربته دوا ماجبته رياضة ماعملتها منتدى مادخلته خلطات سويتها انه في فايدة الله لايبلاكم بس قالوا قشر بلبعنا قالوا ورق زيتون غلينا قالوا كمون ماقصرنا قالوا اكليل الجبل وشرينا ايش بقى مادرينا(والله ماشية على القافية) ههههههههههههه صرت اشعر والله
بس ياحبيبتي لاحظت انه العطار اتربح مني تمااااااااااااااااااااااام لين قلت خلاص بنقلب على الكيميائي
ورحت ياحبيباتي واشتريت الزينيكال غير طول النهار هلكينا بيه في الدعاية وكلام نواعم طيب وايش تتوقعوا كانت النتيجة ببساطةولا شي حلوة صح ايوه ولاشي يعني مانزل من وزني شي غير انه صداااااااااع وقرف اكرمكم الله تنزل منك دهون بدون ماتتحكمي فيها وشي مقرف طيب رميناه وعندها قالوا شيتوكال(ويختي عليك خفيفة تطيري من نسمة) واطير واشتريه اكرمكم الله ليلي ونهاري بالحمام ما اطلع منه ...
طيب قالوا رديكتيل قلنا ليه لا نجرب احنا خسرانين حاجة محنا جربنا كل حاجة لين صرنا فيران تجارب جت على الغلبان ده مش حنجربه يعني بس ياحبيبتي و نديها رديكتيل ياعيني على الرديكتيل طبعا هو الشهية تنسد على الاخير بس معاها تنسد الحياة في وجهك بعيد عنك يعني اكتئاااااااااااااااااااااااااااااب وصداع وغثيان لين شكيت اني حامل(تفي من بقك ) وخفقان بالقلب وشي الله لايوريكم
واخيرا وصلنا للفايتوشيب بصراحة غييييييييييييييييييييييييييييييييييييير يسد النفس صحيح بس بدون تعب ولا غثيان ولا حمام تدخلي الحمام بس مو بفظاعة يعني شي عادي ومرتاحة معاها والحمدلله ويشاء الله واقابل وحده تشتغل في نفس الشركة تخيلوا انه في بنات نحفانين عليها من 4 الى 6 كيلو وبيستخدموها اطباء وصيدلانية وميزتها انها من اعشاب طبيعية 100% ومالها اعراض جانبية بالعكس فيها فيتامينات ومعادن (ياواااااااد يامسوق) طبعا مخي التجاري اشتغل وقلت ادخل فيها تجارة المهم ماعلينا الموضوع دا انا كتبته في المول بس انا حطيت هنا تجربتي للفايدة والمنفعة وححطلكم النشرة التعريفية للدوا استمتعوا معاه وترى يابنات نسيت اني اقلكم انا من كثر الريجيمات شعري تساقط وصرت مصلعة من قدام ووحده جزاها الله خير دلتني على منتج من نفس الشركة روووووووووعة نبت لي شعر تخيلوا!!!!!:
التركيب :
Aloe Vera Herbal Extract……….………………..250 mg
Garcinia Combogia ………………………………..150 mg
Vitacel Wheat Fiber………………………………..100 mg
يؤلف هذا المنتج من الأعشاب التي تحتوى على مواد طبيعية أولية تساعد في تخفيف الوزن عن طريق زيادة الليونة في الجسم (لتساعد في التخلص من الماء المحتبس ) كما لهذه الأعشاب القدرة على التقليل من نسبة الدهون و الكوليسترول إضافة إلى أنها تساعد أيضاً على كتم الشهية المفرطة للطعام و تنظم عملية الأيض ،و في الوقت ذاته
إن هدف كبسولات فايتو شايب هو ليس الحصول على جسد رشيق ذا منظر هزيل و شاحب و لكن هدفه الحصول على جسد ممشوق متناسق مفعم بالحيوية .لقد استفادت كبسولات فايتو شيب من أخر ما وصلت إليه التكنولوجيا في إزالة الشحوم بشكل سريع من الوجه و من الخصر و البطن و الأرداف و السيقان و الرقبة بجون التسبب في خسارة السوائل
باستهلاكك لكبسولات فايتو شيب يمكنك الإستمتاع بوجبتك المفضلة بكل ثقة و بدون الحاجة إلى أن تحرم نفسك من ماتشتهي و لكن بدون إفراط و لا داعي للقلق بخصوص عدم توفر الوقت أو المكان الملائم لممارسة التمارين البدنية للوصول للرشاقة التي تصبو إليها .أن عودة الكيلوجرامات الزائدة هي أحد أهم أسباب الفشل في الوصول إلى الرشاقة لكن كبسولات فايتو شيب تقوم بالتنحيف دون عودة الوزن الزائد مرة أخرى ،و ذلك لأنها تتخلص من الدهون بسرعة و لكنها لا تتخلص من السوائل بسرعة ذاتها بغرض تخفيف الوزن، وبعد أن تنتهي من إستخدام كبسولات فايتو شيب التى ستحقق وزنك المثالي ،سيحدث توازناً بين خلايا إنتاج الحرارة و خلايا تخزين الدهون في جسمك، و يمكنك الإستمرار علبتين للحصول على جسد ممشوق و ضمان عدم عودة الوزن الزائد إليك .
التأثير :
يقلل نسبة الدهون و يذيب الشحوم بالإضافة إلى عمله كملين و مغذي للكبد و الكلى و الدم إضفائه جمالاً على القوام و تقويته للبصر و زيادته للسائل اللعابي .
إن اللذين يعانون من السمنة يكفيهم أن يأخذوا دورة واحدة من هذا المنتج ليشعروا بالفرق الواضح و يحصلوا على النتائج المرضية في الانخفاض الملموس لقياس منطقة الخصر و البطن و الأرداف و السيقان،تستغرق الدورة الكاملة لهذا الدواء تعاطي ثلاث علب للحصول على أفضل النتائج ،و بعدها تستطيع الحصول على جيد ممشوق و تقول وداعاً إلى السمنة.إن منتجات التنحيف و الامتناع عن الطعام للوصول إلى الرشاقة التي تعتمد على إزالة السوائل من الجسم قد تعرض صحتك لخطر كبير ، أما كبسولات فايتو شيب فأنها تحول الدهون الموجودة في الجسم إلى طاقة و تقوم بالتخلص منهاو في ذات الوقت التي تقوم فيه بالتخلص من الدهون تقوم بتنظيم الوظائف البيولوجية في الجسم عن طريق التنظيم الكلي للأعضاء الداخلية هذا بالإضافة إلى أنها ملائمة للرجال و النساء ،صغار و كبار السن على حد سواء . إن كبسولات فايتو شيب تحقق حلمك فب الحصول على جسد صحي و متناسق و تحوله إلى الحقيقة .
دواعي الاستخدام :
1. إذابة الشحوم : إن هذا المنتج يقوم بحرق الدهون باستخدام حمية عشبية متوازنة كما يحسن وظائف الغدة الدرقية و عملية الهضم .
2. إسراع عملية الأيض /و ذلك عن طريق تحسين الدورة الدموية و الطاقة و بذلك يتم تنظيم أيض الجسم .
3. التخلص من السموم : يزيل السموم من الأنسجة و الدم و الرئتين و الغدد اللمفاوية
4. المحافظة على الأنسجة العضلية و تقوية المناعة الداخلية .
يعتبر فايتو شيب تركيبة طبيعية و صحية بشكل كامل و خالية من المنبهات و ليس لها أي أثار جانبية .
الجرعات :
كبسولتين قبل وجبة الإفطار ب 15 دقيقة.
موانع الإستعمال :
لايوجد أي موانع أو محظورات للاستعمال في حال أخذه حسب الجرعة الموصي بها حيث أنه مكمل غذائي و لكن عليك استشارة الطبيب في حال حدوث أي أعراض غير إعتيادية .
الأثار الجانبية
لايوجد أيه أثار جانبية لهذا المنتج العشبي حيث أنه مؤلف من مواد طبيعية 100% .

هذا رد احد العضوات على الموضوع

انا من الناس اللي جربت هالحبوب ونقصت عليها 8 كيلو بخلال اسبوعين 30 قرص .... ورووووعه
وتركته ليا شهرين ومارجع وزني ولا شي .. والحين بوصي واحد ثاااااني ..

اختي كليوبترا اتمنى انك تستفيدين من هالحبوب انا راح اشتري فايتو شيب بإذن الله
تقبلي تحيه اخوك آرتيست :الرسام

قديم 03-09-2007, 03:41 PM   #12
hah_kilopatra
عضو جديد

انا متشكره اوي يا ارتست و انشاء الله هنزل النهارده اشتريه بس يا رب القي الدواء ده هنا في مصر
بس انا مشكله السمنه عندي انا عارفه انها مرتبطه بنفسيتي يعني انا احيانا باكل لان متعتي الوحيده هي الاكل و احيانا باكون شبعانه بس باكل طفاسه
و انا عارف انه كمان مرتبط انه عندي وقت فراغ كتيييييييير ومش بلاقي حاجه اعملها غير الاكل
علي العموم شكرا لمساندتك لي

قديم 10-09-2007, 12:46 AM   #13
بوح القلب
عضـو مُـبـدع

الصورة الرمزية بوح القلب
بوح القلب غير متواجد حالياً

الأخت كيلوا بترا
ياليت تتبعي رجيم السعرات ماله اي اضرار وطبعا بإشراف طبيبة تغذية , ولا تنسي ان المضغ البطيئ جدا يخليك تأكل نصف الأكل الي انت بتاكلية الآن وتشبعي بسرعة وحاولي تستمتعي بلأكل يعني بهدوء ماهو بسرعة وصدقيني انك راح تنزلي كثير واحرصي على رياضة المشي وياليت تشغلي نفسك بأي شي لأن شكل الفراغ يخليك تأكلي

لا تنسي الأكل بهدوء ومضغ الطعام والتلذذ به وصدقيني هذة مجربة

إذا نزلت ادعيلي يا اختي الله يحقق لك احلامك وانتي بصحة وسلامة

قديم 17-10-2007, 04:44 AM   #14
cowgirl
عضو نشط

الصورة الرمزية cowgirl
cowgirl غير متواجد حالياً

«®°·.¸.•°°·.¸¸.•°°·.¸.•°®»السلام عليكم ورحمه الله وبركاته مشكلتك بتاعه التخسيس ف ايدك الاول لازم يكون عندك اراده وهدف انك تخسى ليه بقى؟؟؟؟؟ تفكرى ف جوزك وشكلك وكمان صحتك انتى اكيد عارفه ان التخن بيسبب امراض كتيره اوى غير انك عارفه ان ممكن اكل من اللى بتحبى تاكليه مش يكون كله مفيد ليكى بل بالعكس يتخنك وبس من غير فايده وده كله ليه علشان تتسلى انتى لازم تشوفى دكتور متخصص وتتابعى معاه وتروحى جيم ف اى نادى عندك لانك لازم تظبطى الاكل والجسم ومع الادويه ونظام الريجيم اللى الدكتور هيكتبهولك ان شاء الله هتكونى افضل كتيييييييييير وانااعرف ناس كتير مجربه تعرفى انا الحمدلله وزنى مش كتير بس لازم احافظ انى اروح الجيم بتاعى لوسمحتى بجد لازم تروحى جيم وتمشى كتير ولو نص ساعه كل يوم واشربى على الاقل 15 كوبايه مياه انا ممكن اقلك دلقوتى على نظام رجيم ليكى بس الاحسن ليكى انك تروحى لمتخصص علشان يشوفك ويعرف نسبه الدهون عندك ويحاول يقللها بس افكرك تاااااااااااانى انك لازم يكون عندك اراده فكرى ف جوزك ثم جوزك ثم جوزك علشان تعجيبه وتبقى احلى واحده ف حياته كلها وتبقى نور عمره كله اما بقى بالنسبه للوقت والفراغ والكلام ده«®°·.¸.•°°·.¸¸.•°°·.¸.•°®» كل البشر عندهم وقت فراغ حتى لو كانوا بيشتغلوا كمان انا خريجه ألسن عرفت انك هندسه ومش اشتغلتى انتى ممكن تضيعى وقت ف حاجات مفيده مثلا تذاكرى لاخواتك او اولاد جيرانك او اولاد قرايبك او تروحى تشتركى ف اى جمعيه لايتام وتفرحيهم بيكى ومعاكى تفيدى الناس كمان فيه خدمات كتيره هناك ممكن تقومى بيها لوتحبى ممكن اديلك دار انا مشتركه فيها وفيها نشاطات كتيره وبفضل الله بقيت مندوبه معاهم هناك واقلك على كل االنشاطات اللى تقدرى تشتركى فيها بسهوله جدا وده كله طبعا بعد ماتراعى مصلحه بيتك وبنوتك وزوجك وربنا يارب يديكى اللى انت عايزه ف الخير بس حاولى تسمعى الكلام وتشوفى دكتور وجيم وحاجه مفيده تشغلى بيها وقتك يا جميل سلام اختك ف الله cowgirl سبحانك اللهم وبحمدك نشهد ان لااله الاانت نستغفرك ونتوب اليك

قديم 17-10-2007, 04:44 AM   #15
cowgirl
عضو نشط

الصورة الرمزية cowgirl
cowgirl غير متواجد حالياً

«®°·.¸.•°°·.¸¸.•°°·.¸.•°®»السلام عليكم ورحمه الله وبركاته مشكلتك بتاعه التخسيس ف ايدك الاول لازم يكون عندك اراده وهدف انك تخسى ليه بقى؟؟؟؟؟ تفكرى ف جوزك وشكلك وكمان صحتك انتى اكيد عارفه ان التخن بيسبب امراض كتيره اوى غير انك عارفه ان ممكن اكل من اللى بتحبى تاكليه مش يكون كله مفيد ليكى بل بالعكس يتخنك وبس من غير فايده وده كله ليه علشان تتسلى انتى لازم تشوفى دكتور متخصص وتتابعى معاه وتروحى جيم ف اى نادى عندك لانك لازم تظبطى الاكل والجسم ومع الادويه ونظام الريجيم اللى الدكتور هيكتبهولك ان شاء الله هتكونى افضل كتيييييييييير وانااعرف ناس كتير مجربه تعرفى انا الحمدلله وزنى مش كتير بس لازم احافظ انى اروح الجيم بتاعى لوسمحتى بجد لازم تروحى جيم وتمشى كتير ولو نص ساعه كل يوم واشربى على الاقل 15 كوبايه مياه انا ممكن اقلك دلقوتى على نظام رجيم ليكى بس الاحسن ليكى انك تروحى لمتخصص علشان يشوفك ويعرف نسبه الدهون عندك ويحاول يقللها بس افكرك تاااااااااااانى انك لازم يكون عندك اراده فكرى ف جوزك ثم جوزك ثم جوزك علشان تعجيبه وتبقى احلى واحده ف حياته كلها وتبقى نور عمره كله اما بقى بالنسبه للوقت والفراغ والكلام ده«®°·.¸.•°°·.¸¸.•°°·.¸.•°®» كل البشر عندهم وقت فراغ حتى لو كانوا بيشتغلوا كمان انا خريجه ألسن عرفت انك هندسه ومش اشتغلتى انتى ممكن تضيعى وقت ف حاجات مفيده مثلا تذاكرى لاخواتك او اولاد جيرانك او اولاد قرايبك او تروحى تشتركى ف اى جمعيه لايتام وتفرحيهم بيكى ومعاكى تفيدى الناس كمان فيه خدمات كتيره هناك ممكن تقومى بيها لوتحبى ممكن اديلك دار انا مشتركه فيها وفيها نشاطات كتيره وبفضل الله بقيت مندوبه معاهم هناك واقلك على كل االنشاطات اللى تقدرى تشتركى فيها بسهوله جدا وده كله طبعا بعد ماتراعى مصلحه بيتك وبنوتك وزوجك وربنا يارب يديكى اللى انت عايزه ف الخير بس حاولى تسمعى الكلام وتشوفى دكتور وجيم وحاجه مفيده تشغلى بيها وقتك يا جميل سلام اختك ف الله cowgirl سبحانك اللهم وبحمدك نشهد ان لااله الاانت نستغفرك ونتوب اليك